Loulé Cup

Imgp4577_1 Hello,

We zijn vannacht weer teruggekomen uit Loulé, Portugal. Het waren superleuke dagen!

Woensdagmiddag zijn wij (Julia, Dominique en ik) met Kirsten, mijn moeder en de andere ouders vertrokken naar Weeze, Duitsland. Daar gingen we in het vliegtuig naar Faro.
Het was 3 uur vliegen. Toen we in Faro aangekomen waren stond een mevrouw van de organisatie ons op te wachten en samen reden we in een bus naar de sporthal.Imgp4562_1  Het was een grote hal met 4 trampolines en 2 dubbelmini’s. We hebben even rondgekeken, de trampolines sprongen lekker.Imgp4541_1
Daarna gingen we naar het hotel; het was een mooi hotel met zwembad. We sliepen met ons viertjes op een kamer.

Donderdag na het ontbijt gingen we met de bus van de organisatie naar de sporthal. Daar hebben we getraind met ons drieen en gelunched in de tent. Daarna nog even zonnen op het grasveld, het was echt mooi weer in Portugal, en toen nog een keer trainen en weer eten in de tent. Het eten was heel veel rauwkost, fruit en pasta of rijst. Het smaakte wel anders als bij ons.Imgp4563_1 Imgp4564_1 Imgp4573_1  Imgp4554_1

Vrijdagochtend hebben we wat rondgehangen bij het hotel en ’s middags gingen wij dan weer naar de sporthal voor onze individuele wedstrijd. Mijn verplichte en de keuze-oefening ging best lekker. De keuze-oefening was niet altijd hoog genoeg, maar ja. Er deden 37 springers mee, daar gaan er 8 van naar de finale. Ik was 15de geworden, best goed, want ik moest ook tegen oudere meisjes en die sprongen al veel langer als ik. Punten verplicht:  23,00 –  Moeilijkheid keuze: 8,5 – punten keuze: 29,60. Imgp4583_1

’s Avonds hadden Dominique en ik de synchroon wedstrijd. Deze ging goed! Imgp4598_1  Imgp4591_1 Imgp4592_1  Er deden 11 synchroonparen mee, daarvan gingen er 7 van door naar de finale. Dit was de eerste keer dat ik synchroonsprong op een wedstrijd met Dominique. We waren als 4de geplaatst in de finale! Ik hoopte dat we de finale haalden, maar ik had niet verwacht dat we als 4de door gingen 😀
Na de uitslag dan weer terug naar het hotel en snel slapen omdat we zaterdagochtend al de finale hadden. De finalewedstrijd was jammergenoeg niet helemaal synchroon, we eindigden als 6e.

Op de site van de organisatie www.apagl.pt was een webcam en kon iedereen de wedstrijd volgen. Papa, Alex en mn Tante met Opa en Oma hebben alles gezien, grappig hé 😉

Letters TSH, zie je ze: Imgp4558_1 Julia – T, Dominique – S, ikke – H.

Na de finale synchroon gingen met we naar het strand! Dat was even maar lekker want de zon ging al snel achter de wolken. We hebben wel gezwommen in de zee. ’s Avonds was er een banket in het Aquapark. Er was een buffet, je kon pakken wat je wilde en er was muziek met karaoke. Het was een leuk feest! Een busje bracht ons daarna weer terug naar het hotel waar we ……….. niet gingen slapen, haha. Ik was bij de meiden van Sparta op de kamer en het was heel gezellig en laat, hihi
Sparta Ermelo was met een hele grote groep in hetzelfde hotel, dat was leuk.

Zondag konden we wat uitslapen en daarna weer naar het strand.Imgp4609_1  Het was nu heel mooi zonnig weer, iedereen kreeg een bruin (of rood ) kleurtje. ;p Toen weer terug naar het hotel om alles in te pakken en we hebben daar nog ff in het zwembad gelegen.
"s Avonds om half acht ging het vliegtuig weer terug. Die nacht waren er niet veel wolken en konden we Parijs zien met de Eifeltoren! Het was nacht toen we weer in Emmen waren, maar het was de moeite waard. Het was een SUPER weekend. Ik wil volgend jaar wel weer!

XX Carlijn

De volgende foto’s zijn gemaakt door Nelleke v.d. Vliert van Sparta. Dank je wel!