Baltische Staten 2009

Baltischestaten_2 Hee Allemaal!

Maandag begint school weer, en is bijna alles weer normaal. Ik heb een hele leuke vakantie gehad!

De eerste week heb ik nog doorgetraind en bij Joy Goedkoop gelogeerd, dat was erg gezellig. We zijn toen nog samen naar Harry Potter en the Halfblood Prince geweest.

We zijn dit jaar weer met de campergroep (11 campers) op vakantie gegaan, dit keer naar de Baltische Staten! We gingen verzamelen in Polen op een camping. De groep bestond uit 22 volwassenen en 13 kinderen.
Vanuit Polen door naar Litouwen, Letland en Estland.
In die landen hebben we de volgende hoofdsteden gezien: Vilnius in Litouwen, Riga in Letland en Tallinn in Estland.

In Riga gingen we met het vliegtuig naar St. Petersburg in Rusland! Dat was cool! Daar sliepen we 1 nacht in een appartement. We gingen al vroeg weg met het vliegtuig, dus in Sint-Petersburg gingen we eerst ontbijten, daarna een stadsrondrit langs oude gebouwen. We hadden de hele dag een gids bij ons en zijn ook nog naar het bekende Hermitage museum geweest, daar hadden we een rondleiding van onze gids.
Dat museum was super groot met heel veel oude schilderijen en beelden enz.
Daarna gingen we sushi eten, en toen we uit het restaurant kwamen stond er een limo voor de deur en toen hadden we die gebruikt als taxi! 😀 haha we gingen er met zn 20’en in! Dat was gaaaf!
Hierna maakten we nog een boottocht, dus je kunt wel zeggen dat we heel veel hebben gezien van St. Petersburg. We hebben helaas niet de hal gezien waar in november het WK-Trampolinespringen is.
Daarna nog uit eten en toen weer terug naar het Appartement om te slapen en de volgende ochtend zijn we weer terug gevlogen.

In Riga stonden we op een camping in Jurmala, daar was een waterpark bij en het was aan het strand. Het was best lekker weer, we gingen ook nog op een waterscooter bij papa achterop.

In Tallinn gingen we met de camper op een grote cruiseboot naar Helsinki en via Finland weer op de boot naar Zweden. Dit ging snel achter elkaar, van Finland, Zweden en Denemarken hebben we niet veel meer gezien dan vanaf de autoweg.

Toen waren we weer thuis en hadden we nog 1 weekje vrij. Afgelopen week ben ik weer begonnen met trainen in Heerenveen en dat ging best lekker. Over 4 week hebben we al een toernooi in Portugal, we zijn druk bezig met voorbereiden!
Ik mis iedereen van vakantie wel, het was heel gezellig met z/’n allen! 😀

We zijn dus in heel veel landen geweest; Polen, litouwen, letland, estland, rusland, finland, zweden, denemarken en duitsland. Ik hoop dat jullie ook een leuke vakantie hebben gehad! 😀

X Carlijn

Hier nog foto;s :

Carlijn3_1 Imgp4118_1

Imgp4012_1 Imgp4092_1

Imgp4364_1 Imgp4494_1 Imgp4497_1 Carlijn_051_1 Carlijn_044_1 Imgp4169_1 Imgp3955_1