Bronzen medaille!

Bosan_medaille_brug Deze medaille heb ik gisteren gewonnen! We hadden een wedstrijd in Woerden, de Bosan Gymnastics Cup. We moesten om half twaalf aanwezig zijn en konden om 12.00 uur beginnen met inturnen. Er deden niet zo veel turnsters mee aan deze wedstrijd: 11 jeugdturnsters (7 TON, 3 Pro Patria en 1 TSH, ik dus) en 2 seniorturnsters.Bosan_eredivisie_jeugd_en_senior Kijk maar  –>

Na het groot inturnen (we hadden lekker de ruimte) begon ik in het groepje met Nikki, Ayla en Cloé op balk. Ik mocht als eerste beginnen. Balk ging de laatste week niet echt lekker; we hebben flik loop er daarom uitgelaten. Met losse overslag ging ik eraf. Jammer. Cijfer: 11.50

Hierna gingen we naar vloer. Dit ging wel lekker maar de series waren soms een beetje scheef . Cijfer: 12.00.

Daarna kwam sprong. Ik sprong voor het eerst op een wedstrijd overslag salto. Met inturnen landde ik of heel diep of op mijn kont. Maar in de wedstrijd ging het te hard! Ik had teveel vaart waardoor er een koprol achteraan kwam. IK had dat eigelijk niet verwacht =). Cijfer: 12.8

Tot slot brug: ik ben in de training druk bezig met wippertje, dubbel salto en half over maar dat gaat nog niet goed genoeg om in een wedstrijd te turnen dus ik deed mijn oude oefening met een extra losom. Ik heb alle handstanden gehaald! Cijfer: 11.4

Bij de prijsuitreiking was ik heel verbaasd maar heel blij dat ik de 3e prijs had gewonnen op brug! Met mijn oefening zonder moeilijke elementen won ik zomaar de bronzen medaille. Super toch!

Ik ga dinsdag weer hard verder trainen. De moeilijkheid in mijn oefeningen moet wel omhoog.

Groetjes, Carlijn

Bosan_balk Bosan_brug Bosan_medaille Bosan_podium_brug

3 gedachten over “Bronzen medaille!

  1. Hoi Carlijn,

    Jij vindt mijn weblog zo mooi, maar die van jouw mag er ook al wezen, hoor! Leuke sport doe je, en ook al prijzen winnen… Ik wil graag een keer een weblog voor jouw speciaal maken. Misschien kun je me eens wat foto’s sturen? Ga ik kijken wat ik voor je kan doen 🙂

    Veel succes met het turnen, Fryske

  2. Hallo Carlijn,

    Gefeliciteerd met je bronzen medaille. Hardstikke goed zeg.
    Ik hoop dat je tussen kerst en oud en nieuw lekker vrij bent.
    Misschien begin jan. ook nog wel.
    W.s. zien we jullie oudejaarsavond.

    Groetjes, fam ter Maat.

  3. Hoi Carlijn,

    Jij kan goed turnen !
    Welk niveau doe je ? vast veel beter dan ik, ik deed namelijk 9 maar toen ik gevallen was met de salto van te brug ( gebroken arm )
    ben ik er maar mee gestopt.
    Nou over een paar jaar zien we je bij de Olympische spelen !
    groetjes !

Plaats een reactie